Források: seo blog - seo video - keresőmarketing

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

A keresőoptimalizálás (seo) egy összetett weboldal fimomhangolási folyamat, melynek célja a látogatottság növelése (főleg) a google kereső természetes (nem fizetett) találati listájából.
A keresőmarketing két vállfaja a természetes találatok illetve az úgynevezett sponzorált linkek (google adwords) melyeket a legtöbb hírdető kombinálva vesz igénybe.

Google adwords - PPC kampányok - Szponzorált linkek


Míg a a google adwords (másképpen ppc=pay per click) egy jól célozható és beállítható online reklám eszköz, melynek beállítása és menedzselése sztintén tapasztalatot és szakértelmet igényel - egy direkt hirdetési forma, addig a google seo (search engine optimization) egy hosszútávú finomhangolási feladat mely egyedi tartalom és külső hívatkozások által meghatározott relevancia eredménye (vagyis az idő és folyamatos munka függvénye) - mely igen sokszor a google adwords keresőreklám szürt eredményeivel kiegészítve végezhető eredményesen.

Sokan úgy gondolják, hogy elég a legjellemzőbb szakma illetve téma specifikus kulcsszavakra pozícionálni és ha azt eléri a weboldal, tehát jól szerepel a serp (search engine resulting page) vagyis a találati listában, akkor sok látogató fog érkezni a weboldalra és fellendülhetnek az online eladások. Nos, sajnos ez egyáltalán nem így van - nem néhány, hanem sokszáz kulcsszóra kell jól szerepelni a top10-ben ahhoz, hogy célzott közönséget elérjük. A túl általános kulcsszóra nehéz és költséges a top10-es elsőoldali pozícionálás, a másik rossz hír: sajnos ezek a legritkább esetben konvertálnak, hiszen nem túl pontos keresési kritérium nem mindig azt hozza amit várunk és a keresések indításakor a többszavas (2-3-4 szóból álló) keresések pontosabbak és jobban konvertálhatók.

Az alábbi ábrán a "költöztetés" szó beírásakor megjelenő találati oldalt (serp) láthatjuk.
Távolról sem top10 - ha megnézzük, jól látható, hogy 3 bézs színű és 8 jobboldalt elhelyezkedő hirdetés is van a 10 természtes találat mellett...

A keresőoptimalizálás időbeni hatékonyságával szemben a google adwords kampányok beállítás és számlafeltöltés után (esetenként előbb is) azonnal aktiválható - vagyis a kiválasztott kulcsszavakra megjelenik a kereső találatai között a weboldal a szponzorált linkek blokkban - ami általában a természetes találatoktól jobbra illetve a természtes találatok felett helyezkednek el. Előnye tehát a gyors beállítás és aktiválási lehetőség valamint a jól célozható közönség: hasonlóan a banneres hirdetésekhez nemre, kora, napszakra és keressőszó kritériumokra beállítható - ez sajnos kellő tapasztalat és szakértelem hiányában laikusok számára nehezen kivitelezhető.

Hátránya az állandó költség - addig szerepel a reklám hirdetés, amíg pénzösszeg szerepel a google hirdtési számlánkon. Előnyös lehet az adwords a rövid kampányokra, új termék bevezetésre, brandingelére. Nehézkes, hátrányos olyan esetekben, amikor túl sok a hirdető, nem ritkán a 10 természtes találat mellett 8 jobboldali és 3 a természetes lista felett, de a kereső box alatt megjelenő hirdetéssel együtt 21 weboldal linkjével találkozhatunk - ahogy ezt a fenti ábra is szemlélteti... Többet: a google kereső optimalizálás lehetőségeiről olvasson a keresooptimalizalas4u oldalain.

Bizonyos témákban (ahol nagyobb a verseny) megnő a keresőzaj. Gondoljuk bele - ez már túl sok és nehezen feldolgozható adatrengeteg az átlagos kereső számára. Nem ritkán a google saját szolgáltatásai is tovább nehezítik a korrekt navigálást a találatok között: videó és képtalálatok, google térkép...

Van azért a ppc-nek egy kis előnye: megfelelően beállítva a fizetett/szponzorált linkek ugyan nehezebben vehetők észre (kivéve a top3-as linkeket, bézs színben a keresőbox alatt ) mégis, a beállításoknak és a cézottságuknak köszönhetően kicsivel jobban konvertálnak, mint a természtes találatokból érkező látogatók - kivéve azt az esetet, amikor keresőoptimalizálás mellett konverzió optimalizálás is szerepett kapott aa találatok között szereplő weboldak seo fejlesztése során.

LÁTOGATOTTSÁG NÖVELÉS ÉS A SEO

 

KONVERZIÓ OPTIMALIZÁLÁS

 

üzleti angol feladatok // 2011 // keresőoptimalizálás és látogató konverzió. látogatottság növelés